|
|
|
A magyar nemzeti ereklyék ősi eredete
(A magyarok ősei a piramisépítők népe?)
A magyarság mai nemzeti jelképeinek eredetéhez, a szakrális ereklyéink evolúciójának ismerete nélkül nem tudunk közel férkőzni. Ahhoz, hogy legalább az eredetüket behatárolhassuk, ismerni kell a nép valódi származását, az igazi gyökereit. A mai világunkban egyre in... |
|
|
|
|
|
|
|
Anyahit leánya Éa, aki egyedüli beavatottként Kaltes asszony népével tudta a kapcsolatot tartani, és képes volt gondolat átvitelre. Feladata volt az Öröktűz őrzése. Éat nevezték Kisboldogasszonynak is.
Éa unokája, Gilgames (kr.e. 3578-ban született, Arpach néven) volt, Uruk királya. Anyja Gisgali aranyasszony volt, apja az isteni származású Anu, így Gilgames kétharmad ré... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Koronázási jelvények
A magyar Szent Korona után, a hozzá tartozó jelvények közül a jogar és az országalma eredetéről kívánok még szólni. A koronázási palást és a koronázási kard eredetéről, az eddigi leírások pontosságában nincs okom kételkedni. Röviden csak a névtörténetükről írok. A palást ősi jelentésében a p = apa (papkirály) + alá = alá + st = isten szótagokból kele... |
|
|
|
|
|
|
|
Az ARVISÚRÁK összegyűjtése
75. Arvisura
Az ataiszi tudás elterjedése a Nagyföldön a 5. medvetoros évtől a 93. medvetoros évig Erek tanfejedelem tanítása Tatranig rovása Kr.e. 3965-3947 között A 75. medvetoros évben tartott sámán-előzködésen Káles sámán lett az első. Baratony elhalá-lozásával az ifjúsági fősámáni beosztás után elnyerte a beavatott fősámáni t... |
|
|
|
|
|
|
|
|
...65. Arvisura. Báta rovása
UDUMU BUZOGÁNYA 1
A Nagysüán előzködésén Báta lett az első. Ennek jutalmáért kapta azt a megbízást, hogy szervezze meg a dél felé irányuló tájékozódó utat. Tízévi kiképzés után 24 ifjú lovassal indult el. Úr városában Sirgula pateszi fogadta. Ő volt az, aki Pintorban az ő időszámításuk 750. évében a hatodik holdfogyatkozást követő na... |
|
|
|
|
|
|
|
...65. Arvisura. Báta rovása
UDUMU BUZOGÁNYA 2
Az Ég istene AN volt; a levegőé ENLIL; a Holdisten NANAR. Dungi ifjúsági összekötő kiskirálynak UTU, a Napisten volt az istene. Ezért is fűzte mély barátság Udumuhoz, a Napbirodalom kiskirályához, akit szándékunk volt meglátogatni. Ataiszi szokás szerint a bölcsek holdhónapokban számoltak, vagyis az egyik holdtöltét... |
|
|
|
|
|
|
|
TÜZEK ÉNEKELNEK
(125. Arvisúra)
Csiripúla fősámán Ugoljás rovása Csiripúla-Umma népének szétszóródása A béketűrő Jób népe megoszlott. A gazdagok elmenekültek, de a szegénység ott maradt és Csiripúla-Umma helyett a romokból felépítette Csiripúla birodalmát. Amikor a kiéhezett sivatagi sáska népek elözönlötték Sumér egész területét, Ibbiszin király védel-mében... |
|
|
|
|
|
|
|
...144. Arvisura Vizkaja rovósámán Tuliás fősámán Dobsa
Habos beavatott Abisu Dengolka aranyasszony Tanjó -- ATLANTIC TITKA --
A 2355. medvetoros évben (Kr.e. 1685) a sámánképzésen Tuliás lett az első, Riga és Tardona legnagyobb fia, a kiváló hajós, akinek a fővezéri képzésen és az azzal kapcsolatban a hun törzsek részére rendezett nagy vetélkedőn is sikerült az... |
|
|
|
|
|
|
|
ARVISURA.
AVAGY A MAGYARSÁG ŐSTÖRTÉNETE.
1.
Az ARVISÚRÁK összegyűjtésével egy sajátos "mesemondó"; Paál Zoltán páratlan regevilágát szeretnénk a magyar néprajzkutatás számára megőrizni.
Miközben ezt a "regevilágot" tanulmányozod az az érzésed támad, hogy a másik történelem a mese, és ez az igazság. Másfél évez... |
|
|
|
|
|
|
|
Baráth Tibor: A magyar népek őstörténete 3. rész
A KIRÁLYOK TRÓNNEVEI ÉS URALKODÓI CÍMEI
Az egyiptomi királyok trónneveiket akként választották meg, hogy abban az isteni megbízatás kifejezésre jusson. Ezért a trónnév rendszerint az isten valamelyik nevét foglalta magában: Úr, Mén, Magar, Tudó, Szem- úr, Napúr, amihez hozzáfűzték a helyettességet kifej... |
|
|
|
|
|
|
|
Misztikus vonatkozások és földönkívüliekre
történő utalások az Arvisurákban
- I. rész -
1.(A) -- részletek (Kr.e. 4040-4020.)
,,Ekkor a Világfelügyelő Aranyfejedelem megalkotta a nagy Teremburát,
amely a középső világot elválasztotta az alsó világtól.
Ezt a Teremburát, a kék színű sátorlepedőt nagyon erősnek alkotta me... |
|
|
|
|
|
|
|
...75. Arvisura
Az ataiszi tudás elterjedése a Nagyföldön a 5. medvetoros évtől a 93. medvetoros évig Erek tanfejedelem tanítása Tatranig rovása Kr.e. 3965-3947 között A 75. medvetoros évben tartott sámán-előzködésen Káles sámán lett az első. Baratony elhalá-lozásával az ifjúsági fősámáni beosztás után elnyerte a beavatott fősámáni tisztet. Két buzgó rovósámán, Erek és T... |
|
|
|
|
|
|
|
...65. Arvisura. Báta rovása
UDUMU BUZOGÁNYA
A Nagysüán előzködésén Báta lett az első. Ennek jutalmáért kapta azt a megbízást, hogy szervezze meg a dél felé irányuló tájékozódó utat. Tízévi kiképzés után 24 ifjú lovassal indult el. Úr városában Sirgula pateszi fogadta. Ő volt az, aki Pintorban az ő időszámításuk 750. évében a hatodik holdfogyatkozást követő na... |
|
|
|
|
|
|
|
...
ALTÁJI VASFORRALÓ (A 103. Arvisurából) Arnót-Visnyó rovása
Az 1575. évi sámánképzésen (Kr.e. 2465)
Arnót, a kabarok ifjú sámánja lett az első. Előzőleg öt évig járta a kinajok vas- és bronzkészítő szálláshelyeit, s mesterségében alapos ismeretekkel meggazdagodva tért haza Ordoszba. Medvetor éjszakáján álmot látott: Ruda-Tórem ezeröles láncon leereszke... |
|
|
|
|
|
|
|
SÁRKÁNYOS HAJÓHAD
(A 141. Arvisurából)
Szőreg-Csaba rovása
A 2335. medvetoros évben (Kr.e. 1705) Gandás és Tevel legkisebbik öccse, Szőreg megnyerte a sámánképzés Nagy-süánját. Uvacsán unokáját, Mura és Maja legkisebb leányát, Tengelizt vette feleségül. Hamarosan meggazdagodtak és a Nagyvíz partján kikötőt építettek. Sárkányos-faragással készítet... |
|
|
|
|
|